8tips

دانستن تمام بخش های داشتن یک اپلیکیشن حرفه ایی می تواند بسیار سخت باشد. گزینه های زیادی باید در نظر گرفته شود هنگامی که به طرف روند کارطراحی  و تجربه ی کاربری می روید ، به راحتی تمام گزینه هایی که به طرف موفقیت می رود فراموش می شود. اگر شما خود را در حال چالش با خود برای اینکه چرا اپلیکیشن شما هنوزدرحال تغییر نیست، یا هنوز دنبال مسیری هستید که پیشرفت کنید، مطلب زیر را بخوانید تا بدانید کدام اشتباه را در اپلیکیشن خود مرتکب شده اید:


۱- شما یک راهنمای خوب ندارید ( یا حداقل مناسب کاربر نیست):

داشتن یک راهنمای  درست وحسابی برای ایجاد یک ارتباط قوی با کاربران در ابتدای کار بحرانی برای شما می باشد. وقتی که کاربر برنامه ی شما را  برای اولین بار استفاده می کند، باید یک راهنمای دستوری برای استفاده از آن به صورت تصویری وجود داشته باشد، مانند اسکرین شات های خلاق که ویژگی های کلیدی را نشان بدهد. اگر به صورت تاثیر گذار انجام شود، روند راهنما می تواند یک موقعیت عالی برای راضی کردن کاربران در استفاده از پوش نوتیفیکیشن و آغازی برای شخصی سازی رابطه کاربری برطبق فعالیت های آنها باشد. راهنما شانس شما را برای نشان دادن ارزشهایتان به کاربران ، وایجاد رابطه  بین آنان افزایش می دهد. بدون داشتن راهنما، شما ریسک این را برای آنکه آنها هیچوقت از اپ شما استفاده نکنند را کرده اید، داشتن تجربه ی بد آنها، راحت تر بگویم خارج شدن از اپ بدون بازگشت دوباره به آن.


 چگونه یک راهنمای درست داشته باشیم: دولینگو، اپلیکیشن آموزش زبان، در داشتن راهنما برای کاربران جدید با پرسیدن سوال " سطح زبان آنها  چگونه است"، کارش را خوب انجام داده است.

Duoling

۲- اپلیکیشن شما شامل استراتژی بین کانالی نمی باشد:

ما در دنیای رو به افزایش ارتباطات می باشیم، حرکت بین پلتفرم ها و دستگاه های مختلف بدون از دست دادن ذره ایی دیتا. این موضوع برای ما تبدیل به طبیعت دوم شده است، . اگر می خواهید کاربران همچنان متصل بمانند به همین دلیل ، اپ شما نیاز به آسان کردن این روند دارد.حال چگونه این کار را انجام می دهید؟ با ورود به استراتژی بین کانالی. هر حرکتی که در یک کانال انجام می شود باید در تمام کانال های شما  برای ساخت یک پارچه ی انتقالات و فعل و انفعالات شخصی سازی شده ظاهر شود. به عنوان مثال وقتی کاربر بین وب سایت شما و اپ شما در حرکت است، اطلاعات مصرف شده آنها و تاریخچه ی خرید آنها در تجربه ی کار آنها در موبایل قابل دسترسی باشد. به علاوه، هنگامی که کاربران بین دستگاه های مختلف در تعامل هستند (ایپد، ایکس باکس، اسمارت فون)، تجربه آنها نباید خیلی متفاوت باشد.


انجام دادن درست بین کانالی : آمازون کار خود را عالی انجام داده است، او با اجازه دادن چرخش بین وب سایت  و اپ آنها بدون دست خوردن داده ها این کار را کرده است . هر رفتاری که در یک کانال انجام می شود در همه ی آنها ظاهر می شود تا یک تجربه ی ثابت را به شما بدهد. 

Amazon


۳. اپ شما یک روند ثبت نام دشوار را داراست.

کاربران اپلیکیشن راحت طلب هستند، به خاطر همین  هم است که بیشتر آنها تمایل دارند که با اکانت فیس بوک خود وارد شوند تا پرکردن یک فرم طولانی. این روند بسیار ساده است و همچنین مرحله های اضافی را از میان بر می دارد. اپلیکیشن هایی که این موضوع را می دانند و روند ورود را با تعامل بین شبکه ها به حد اقل رسانده اند می توانند بسیار موفق عمل کنند.


۴‌. اپلیکیشن شما به راحتی با اپ های دیگر ارتباط برقرار نمی کند:

راه دیگری برای بالابردن جذابیت اپ خود می توانید انجام دهید تعامل با دیگر اپ ها می باشد. در حالی که شما نیازی ندارید که اپ خود را به هرچیزی وصل کنید، اپ های زیادی وجود دارد که می توانند برند موبایل شما را به زیبایی کامل کنند. مانند چگونگی اسنپ چت که با لیست شماره های موبایل شما ارتباط بر قرار می کند، یا Classpass که با اتصال به تقویم گوگل کلاسهایی که را که شما ثبت نام کرده را اضافه می کند، بهترین های این دسته سعی می کنند با هرچه بیشتر کردن پلتفرم های قابل اجرا برای ارائه ی و ورود به زندگی روزانه‌ی شما.


نمونه اپلیکیشنی که اینکار را به درستی انجام داده است: قابلیت اسنپ چت که وارد لیست تلفن اسمارت فون شما شده، برای اینکه به راحتی بتوانید آنها را به عنوان دوستان خود در پلتفرم های اجتماعی اضافه کنید.


snapchat

۵. آپ شما تجربه ی شخصی سازی را به کاربر نمی دهد:

اپ هایی که برای کاربران خود نیاز آنها را فراهم کرده و تنظیماتشان را برای بازگشت دوباره نگاه می دارند، این روند را درست انجام داده اند. در حالی که نکات سه و چهار فعالیت های مهم کاربران را لمس می کند، شخصی سازی کامل برای ساخت کامل تجربه ی شخصی سازی برای هر کاربرحتی  فراتر نیز می رود . مانند قابلیت اوبر که موقعیت شما را هنگامی که اپ را راه می اندازید می داند، اپلیکیشن شما باید اطلاعات کلیدی در مورد هر کاربر را بگیرد و آن را به نسبت تجربه آنها استفاده کند. بنابراین، مطمئن شوید که رفتار های داخل اپ را زیر نظر دارید، و به کاربران خوراک مناسب می دهید.


اپ که شخصی سازی را به درستی انجام داده است: گوگل مپ اطلاعات شما را در مورد مکانهایی که در ارتباط بودید در می آورد. در مثال زیر، آنها قابلیت این را دارند که اگر مکانی که من میخواهم به آنجا برسم در زمان رسیدن بسته خواهد بود، و این اجازه را به می دهد که برنامه ام را عوض کنم.

googlemap


۶. اپلیکیشن شما کپی سایت شماست:

مسلما مضر ترین اشتباهی که شما می توانید مرتکب شوید ساخت اپ بر اساس دیزاین سایت می باشد. اپ ها به طور مجزا از سایت می باشند، و باید طراحی آنها با در نظر گرفتن این مسئله انجام شود. وقتی که کاربر برنامه را اجرا می کند، آنها انتظار یک ظاهر وظیفه گرا، و حسی را  دارند. سعی نکنید که وب سایت خود را به اپ تبدیل کنید، مکمل یکدیگر قرار دهید.


۷. اپ شما عملکرد ضعیفی دارد:

کاربران انتظار زیادی از اپ دارند، و بدون شک شامل عملکرد آن نیز می شود. اگر اپ شما مشکل سرعت، باگ داشتن، یا گمراه کننده باشد، انتظار نگه داشتن کاربران را نداشته باشید. به اضافه، ظاهر اپ شما بسیار مهم است. همه ی اینها هنگام چرخاندن صفحه ، انتقال دیتا، و استفاده از دیتا مانند ویدیو را باید در نظر داشت تا به کاربرانتان تجربه ای را که مورد نظرشان است اننقال دهید. درآخر، اگر  شما کاربران خود را با تبلیغات بیهوده یا پیغام های بدون هدف که کارکرد آنها را مختل می کند بمباران می کنید، انتظار باز گشت آنها را نداشته باشید. به جای آن، بر روی درست کردن باگ ها و بهبود بخشیدن تجربه آنها در کار با اپ تمرکز کنید.


۸. هیچ استراتژی برای اپ خود ندارید:

جدا از داشتن استراتژی برای ورود به مارکت، شما احتیاج به داشتن یک استراتژی کامل از اینکه چگونه پیدا کردن کاربر، درگیر کردن آنها، و نگه داری آنها دارید. وقتی هنوز اپ شما زنده است، شانس برای این اقدامات هنوز باز است. 


درحالی که حدود 25 درصد از کاربران اپ شما را پس از بار اول ترک می کنند، دانستن آنکه چگونه آنها را نگه دارید و زنده بمانید بسیار است. یکی از راه ها پیغام های درون برنامه ایی و پوش نوتیفیکیشن ها می باشد.  

منبع : localytics.com